"Dobry start" - spotkanie z ekspertami ZUS w PCPR w Wyszkowie
W związku ze zmianami w programie „Dobry Start” w dniu 15 lipca 2021 roku, w godz. 9.00 – 15.00, w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wyszkowie dyżur w ramach mobilnego punktu wsparcia pełnili eksperci ZUS, którzy pomagali rodzinom zastępczym założyć profil na PUE ZUS oraz złożyć wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start”. Akacja spotkała się z dużym odzewem rodzin zastępczych. PCPR w Wyszkowie informuje, że w przypadku jakichkolwiek problemów z założeniem profilu na PUE ZUS oraz złożeniem wniosku o świadczenie z programu „Dobry Start” prosimy rodziny zastępcze o kontakt z koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej.
O programie „Dobry Start”
Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- przez bankowość elektroniczną
- na portalu empatia.mpips.gov.pl
Wypłata świadczenia będzie możliwa tylko na rachunek bankowy.
Profil PUE ZUS można również założyć samodzielnie – informacje na stronie www.zus.pl lub pod nr telefonu 22 560 16 00.
Wszelkie informacje na temat programu są dostępne na stronie https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/od-1-lipca-mozna-skladac-wnioski-o-swiadczenie-z-programu-dobry-start/4085671
"DOBRY START"
ZUS uruchomił również specjalną infolinię. Pod numerem telefonu 22 290 22 02 można uzyskać informacje w sprawie świadczenia „300 plus”. Działa ona od poniedziałku do piątku w godz. 8-15.